Algemeen

1. Wat is www.achtsebarrier.nl?
www.achtsebarrier.nl is een gezamenlijk initiatief van de Zorg- en welzijnsgroepen, organisaties op het gebied van sport, leefbaarheid, informatie en gezelligheid. Met het motto "zelf doen, samen doen, laten doen" zijn er veel bewoners via deze website on- en offline actief in wijken en buurten. Het belangrijkste doel is informele buurtcontacten leggen, interesses en hobby's delen,  relevante thema's bespreken en veiligheid en welzijn te verhogen.

2. Waarom zou ik deelnemen aan www.achtsebarrier.nl?

  • Het is dé website van, voor en door bewoners van de Eindhovense wijk Achtse Barrier
  • Lokaal nieuws, groepen, pleinen, gidsen, activiteiten
  • Gemakkelijk en veilig bewonerscontact maken en buurtactiviteiten organiseren
  • Handige netwerken, diensten, tips, adviezen en gratis apps en tools.

3. Privacy en Mijn Profiel?
Houd uw profiel up-to-date en volledig en controleer welke informatie u wel/niet wilt tonen aan andere deelnemers. Persoonlijke gegevens worden niet verspreid buiten deze website. Lees hier meer over het privacybeleid en de gebruiksvoorwaarden van www.achtsebarrier.nl.
 

Aanmelden en inloggen

1. Hoe kan ik een account aanmaken?
Dat kan via de knop Aanmelden (nieuw account) rechts bovenaan de pagina. Deze knop is alleen zichtbaar voor bezoekers.

2. Kost aanmelden en deelnemen geld?
Het gebruik van het Buurtplein (www.achtsebarrier.nl) is gratis voor alle deelnemers/bewoners.

3. Wat heb ik voor aanmelden nodig?
Uw e-mailadres, voornaam, achternaam en postcode en profielfoto (optioneel). Update uw profiel regelmatig.

4. Hoe kan ik me aanmelden bij een (buurt)groep?
Inloggen > Groepen > Overzicht >  klik op betreffende groep en klik op Aanmelden.

5. Ik ben mijn wachtwoord of gebruikersnaam (uw e-mailadres) vergeten?
Klik bij > Inloggen rechtsonder op Wachtwoord vergeten en ontvang nieuwe wachtwoord. Wijzig dit na inloggen direct via > Mijn profiel in een persoonlijk wachtwoord.

6. Geen e-mail ontvangen?
Berichten worden verstuurd naar bij ons bekende e-mailadres (=gebuikersnaam). Check eerste uw Spambox en controleer de afzender. Geen bericht ontvangen? Mail dan naar info@achtsebarrier.nl.

7. Wilt u uw account verwijderen?
Stuur een e-mail naar de systeembeheerder info@achtsebarrier.nl met het verzoek om uw account te verwijderen.  Het zou fijn zijn als u daarbij de reden vermeldt waarom u uw account wilt laten verwijderen.
 

Mijn Profiel instellingen

1. Ik heb een nieuw emailadres, hoe kan ik dit wijzigen?
Login met uw bij ons bekende e-mailadres (=gebuikernaam) en wijzig het e-mailadres via Mijn Profiel.

2. Hoe kan ik mijn profiel instellingen wijzigen of verwijderen
Login en ga naar Profiel en wijzig of verwijder uw gegevens bij Mijn profiel.

3. Ik wil een bericht anoniem plaatsen, mag dat?
Nee, dat mag niet. We willen juist meer bewonerscontact en herkenbaarheid tussen wijkbewoners stimuleren. Vandaar dat we aan iedereen naam en het e-mailadres vragen. De naam wordt standaard zichtbaar op de site, het e-mailadres niet. Anonieme berichten worden daarom ook verwijderd.

4. Hoe kan ik mijn berichten wijzigen of verwijderen?
Login ga naar Berichten en klik op betreffende bericht en gebruik de knop Bewerken om wijzigingen aan te brengen of verwijder het bericht.
 

Vragen over gebruik

1. Hoe werkt beeldbellen?
Beiden personen dienen ingelogd zijn op www.achtsebarrier.nl en dienen contacten van elkaar te zijn (controleer boven de banner onder "Contacten"). Bent u nog geen contact van elkaar? Dan kunt u onder "alle deelnemers" een contact opzoeken en toevoegen.
Beeldbellen werkt nog niet in alle browsers. Het werkt in ieder geval wel in Mozilla Firefox, Safari (Apple) en Edge (Windows 10). In de nog veelgebruikte browser Internet Explorer werkt het helaas (nog) niet. U dient uw browser toestemming te verlenen voor het gebruik van camera en microfoon (deze vraag verschijnt als pop-up).

2. Wie kan mijn Profielgegevens zien?
Naast uw standaard gegevens als naam, e-mailadres en profielfoto kunt u via Mijn profiel specifiek aangeven wat u niet wilt delen-tonen met andere (groeps)deelnemers.

3. Waarom zie ik activiteiten in mijn agenda die ik er niet zelf heb ingezet?
In uw persoonlijke agenda ziet u ook activiteiten uit de agenda's van groepen waarvan u lid bent en de buurten en diensten die u volgt. U hoeft dan niet naar iedere afzonderlijke groep om de agenda te bekijken.

4. Waarom zou ik lid worden van een groep?
De belangrijkste reden om lid te worden van een groep is dat u overzichtelijk kunt communiceren en/of informatie kunt delen met anderen die een gemeenschappelijk belang of interesse hebben. Leden kunnen elkaar berichten en e-mails sturen en met elkaar beeldbellen. Via berichten kunnen leden vragen stellen, antwoorden geven en meningen uitwisselen. Leden hebben ook mogelijkheden om een groepsagenda of een fotoalbum bij te houden, documenten enzovoort.

5. Hoe wisselt u van groepseigenaar/beheerder?
Het ledenbeheer in groepen kent de volgende rollen:

  • Groepslid (iedereen die lid is van een groep) mag alles lezen in groep en (niet redactionele) content plaatsen
  • Beheerder (eigenaar of mede eigenaar van een groep) mag alles met content in groep plus rollen toekennen in ledenbeheer
  • Redacteur (redactie van content in een groep) mag alles met content in groep (maar geen rollen toekennen)
  • Een eigenaar (= beheerder) kan zichzelf niet onteigenen. De aanpak is dat een beheerder (= eigenaar) anderen ook beheerder (= eigenaar) kan maken, via ledenbeheer in de groep. Die kunnen vervolgens de eerste beheerder onteigenen en/of verwijderen uit de groep. De enige uitzondering zijn de persoonlijke groepen (Mijn groep). Daarvan kunt u de oorspronkelijke beheerder niet onteigenen, het is tenslotte zijn/haar persoonlijke groep.